Mijn week in plaatjes #31

Keihard en dan bedoel ik ook echt KEI-HARD genoten van afgelopen week. Heerlijk! Een weekje vrij, genoten van al het moois dat Maastricht te bieden heeft en ook thuis vooral heel veel niks doen en genieten. Zo moet een vakantie zijn toch? Kijk je mee naar mijn week in plaatjes #31?

homeofdaisies maastricht mijn week in plaatjes foto's plog instagram instafamous winkelen shoppen eten food foodie dinner wine and dine pizza belgisch vlaams katoen ijs maestro gelato wandelen varen grotten mergel sint pietersberg trein ns strand lezen boek esther verhoef

Woensdag bezorgde Jochem me een heerlijk ontbijtje op bed. Serieus, een betere manier om wakker te worden is er toch niet? Hierna hebben we ons op het gemakje klaargemaakt voor de dag en de taxi genomen naar de stad. We besloten de rondvaart met grottenbezoek te doen en namen de boot van 12.00 uur. Boven op de Sint Pietersberg dronken we nog een kop koffie en genoten van het prachtige uitzicht voor de de grotten ingingen. Die tocht was ook ontzettend leuk om te doen, we hadden dan ook een erg toffe gids die veel feitjes wist. Nadat we weer met de boot terug in de stad waren was het tijd voor een hele late lunch op het terras. ’s Avonds hadden we afgesproken met Jochem zijn neef en vrouw om uit eten te gaan bij Witloof. Super leuk en lekker (lees meer hierover in de must sees and must do’s Maastricht). De luchten waren die avond zo mooi, dus ik was blij dat we nog een wandeling hebben gemaakt voordat we een afzakkertje namen.

Donderdag was alweer onze laatste dag in Maastricht en ik besloot ook zelf eens het ontbijt van dichtbij te bekijken. Onwijs veel keuze, maar die croissantjes riepen ook vandaag mijn naam haha! Na het ontbijt zijn we uitgecheckt en hebben we onze koffers in een kluisje op het station opgeborgen voor we de stad in gingen. Daar weer veel leuke winkeltjes ontdekt (en flink geshopt!). Ook zijn we wat random straatjes ingelopen en een stuk langs de oude stadsmuren gewandeld. Zo leuk om soms even weg te gaan van de gebaande paden, zo ontdek je nog eens leuke kleine straatjes. Na (wederom!) een late lunch (we gingen ook even schuilen voor de regen, ging mooi samen) was het dan toch echt tijd om naar huis te gaan. We mochten nog ruim 3,5 uur treinen en waren uiteindelijk om half 9 thuis. Moe, maar voldaan! En blij om Bailey weer te zien 🙂

Donderdag op de terugweg kreeg ik een smsje van mijn provider dat ik door mijn hele internetbundel (5 gig!) heen was. Oeps! Ik was dus blij dat we vrijdag de hele dag thuis waren en ik dus gewoon op de wifi kon. Na een beetje luieren en voor homeofdaisies werken, wilden we even de stad in. Ging ik me toch even flink door mijn rug! Werkelijk tot maandag last van gehad. Ik heb dus niet zoveel gedaan als ik zou willen. Jochem haalde mijn Lekkerineenpotje pakketje op, die lag al eventjes op me te wachten bij de post. Uiteindelijk eind van de middag toch nog gelukt om een stukje naar de stad te lopen (het vooruitzicht van een ijsje hielp haha). Toen toch besloten ’s avonds nog uit eten te gaan bij Katoen waar we heerlijk genoten hebben.

Zaterdag samen over de markt geweest, even op het terras gezeten en daarna nog voor homeofdaisies bezig geweest. Niet heel veel bijzonders gedaan. Omdat ik last van mijn rug had mocht ik niks doen van Jochem, dus heeft hij lekker gekookt (kan hij wel, de keukenprins!). Toen ik ’s middags op de laptop bezig was, luisterde ik muziek op mijn telefoon. Alles stond ‘random’ aan. Hoor ik opeens een opname van een voicemailbericht die Jochem die hij ooit eens, toen we elkaar nog maar pas kende, midden in de nacht (na een avondje stappen) had ingesproken. Werkelijk hilarisch! En stiekem ontzettend hartverwarmend om dat terug te horen.

Zondag op tijd eruit, snel ontbeten en ’s middags zo snel mogelijk naar het strand. Eindelijk zomer! Daar begonnen aan een nieuw boek, ik kon bijna niet stoppen zo spannend. Op den duur wilde Jochem een stukje lopen en sleurde hij me mee een strandtent in. Daar heerlijk geluncht en mogen genieten van live muziek. Wilde bijna niet terug! Tegen zes uur richting huis en na een verfrissende douche kleine tapas hapjes gemaakt en die in het park opgegeten.

Maandag is Jochem zijn vaste vrije dag en ohhh wat was ik blij dat ik ook nog deze dag vrij had genomen. Het was wederom heerlijk weer dus zijn ’s middags naar het Veerse Meer geweest. Daarvoor nog even snel het huis een beetje schoongemaakt, want na meer dan een week niks doen was het wel een beetje smerig. Ook ’s morgens nog voor homeofdaisies voorbereidingen gedaan. Toen we van de zon genoten verder gegaan met mijn boek. Jochem wilde al een paar weken bij de Mac eten, dus dat hebben we gedaan. Nu moet ik écht gaan lijnen want over 5 weken moet ik mijn trouwjurk afpassen. Aaaahh! Jochem ging ’s avonds vissen met een vriend, dus ben ik in bed verder gaan lezen en jawel! Ik heb het gepresteerd om het boek uit te lezen hihi. Zo fijn! Dat is altijd mijn doel in de zomervakantie, zo snel mogelijk zoveel mogelijk boeken uitlezen. Vaak lukt het me dan in 1 dag, maar nu dus in 2 🙂 Oh en mijn grote held heeft de spiegel van mijn auto gefixt, die een paar weken geleden er half af was getrapt. Telkens plakte hij hem vast en vorige week heeft Joel hem vastgezet met ducktape maar het was geen houden meer. Nu een spiegel van de sloop gehaald en Jochem had hem best snel gefixt. Daisy blij!

Dinsdag mocht ik weer gaan werken, in ons gerenoveerde kantoor. Wow, wat een verschil zeg! Alles is opnieuw geschilderd, we hebben nieuwe vloerbedekking en nieuwe toiletten. Een hele verademing. Zo mooi, schoon en fris allemaal. Natuurlijk lagen er bergen e-mails op me te wachten. Ook al was ik maar 1 week weg, toch is de ravage soms niet te overzien. Ben bijna de hele ochtend bezig geweest met alles te lezen, ordenen en om te zetten in prio’s en to do’s. Ik kan meteen weer aan de slag! Wel leuk om mijn collega weer te zien, zij was eerder al op vakantie. ’s Avonds verder gegaan met onze nieuwe serie: Sens8. Ik wist eerst niet zo goed wat ik er van moest denken maar na 4 afleveringen ben ik kinda hooked! Heb jij het al gezien?

Hoe was jouw week? Heb je al bijna vakantie of zit het er alweer op? Mijn tweede vakantie dit jaar komt in oktober, de week voor en de week nadat we trouwen. xo Daisy