MAN OF THE WOODS – JUSTIN TIMBERLAKE | REVIEW

homeofdaisies.nl, man of the woods, justin timberlake, cd, album, tour, review, vernoeming, zoontje, alicia keys, neptunes, pharell, timbaland, samenwerkingen, muziek, music

In al die jaren dat ik op dit plekje op het internet mijn hersenspinsel deel, heb ik volgens mij nog nooit verteld over mijn grote muziekliefde voor Justin Timberlake. Vroeger had ik een vriendin die me daar enorm mee plaagde, refererend aan zijn schapen krullen back in the days toen hij nog in *NSYNC zat. Nee, ik ben hem én zijn muziek gaan waarderen toen hij besloot solo te gaan. En na heel wat jaren wachten, bracht hij afgelopen vrijdag ein-de-lijk weer een nieuw album uit: Man Of The Woods. En die is héél lekker kan ik je alvast verklappen!

Toevallig hadden Jochem en ik het er een paar weken terug nog over: wanneer zou JT weer eens met nieuwe muziek komen? Alsof onze gebeden werden gehoord, dropte hij kort daarna zijn eerste nieuwe single. Natuurlijk hebben we de afgelopen jaren af en toe een nummer gehad, zoals Can’t Stop The Feeling. Maar dat waren losse nummers, geen album materiaal. En als ik een beetje goed uitreken (ik kan niet rekenen, maar vooruit) was het nu wel weer tijd voor een album.

Want mijn geliefde JT laat altijd behoorlijk wat jaartjes gaan tussen zijn albums. Zijn eerste solo avontuur kwam in 2002 uit, Justified. In 2006 kwam hij met Future Sex/Love Sounds uit. Direct een veel volwassener sound. Dat jaar mocht ik hem ook voor het eerst live zien in de Amsterdam ArenA! Zo ontzettend gaaf! Die man kan shows geven, wow! Pas weer in 2013 kwam The 20/20 Experience uit, waarvan ik ook in dat jaar naar het concert ging. Dit keer in het Antwerpse Sportpaleis.

En nu was het dus vrijdag eindelijk weer zover: Man Of The Woods kwam uit. Voor mij op een redelijk ideaal tijdstip, want toen ik wakker werd was het letterlijk 1 uurtje uit. Ik lag dus lekker in mijn bed met Spotify op mijn headphones te luisteren. Ik was zo benieuwd naar zijn nieuwe sound. Want als er iets is wat JT goed kan, is zichzelf telkens opnieuw uitvinden. Dat doet hij mede door toffe samenwerkingen. Zo hebben Pharell en Timbaland (uiteraard!) weer meegewerkt.

Ik heb inmiddels het album al een aantal keer van voor tot achter geluisterd. Er is geen enkel nummer dat ik ‘mwah’ vind, alles is tof. Welke er voor mij uitspringen zijn wel Morning Light, een duet met Alicia Keys, Hers en Flanel. Het liefst vind ik het laatste nummer van het album, Young Man, waar je de stem van zijn zoontje hoort. Zo zoet! De nummers zijn wat mij betreft heel gelaagd. Niet alleen muziek en stem. De beats zijn geweldig en als je met koptelefoon luistert, gaan de geluiden ‘vliegend’ van de ene naar de andere kant. Er zit zó veel in. Toffe stop and play stukken, waarbij je denkt dat het nummer klaar is en na een paar seconden tóch weer verder gaat. Het swingt, je kunt niet stil zitten (of liggen in mijn geval, die eerste keer dat ik het in bed luisterde). I LOVE IT!

Het album Man Of The Woods is ook vernoemd naar zijn zoontje Silas. Hij wist namelijk niet wat de naam betekende toen iemand ernaar vroeg. Toen besloot hij het te Googlen. En je kunt het al raden, het betekend ‘Man of the woods’. Een hele lieve vernoeming!

Ik kan niet wachten tot de Europese tour tickets in de verkoop gaan. Want ook hier MOET ik natuurlijk bij zijn! JT is een ware showman. Er komt niet alleen licht, geluid en dansers aan zijn shows te pas. Het is een ware beleving. Met vliegende podia en geweldige LED schermen aan toe. Can’t wait!

Oké, bijna 600 enthousiaste woorden verder: Ga dat album kopen! Je gaat er geen spijt van krijgen. Heerlijk om het weekend mee wakker te worden óf je feestavondje mee op te warmen. xo Daisy

Volg homeofdaisies op YouTube Instagram Facebook Bloglovin’

4 gedachtes over “MAN OF THE WOODS – JUSTIN TIMBERLAKE | REVIEW

1. Cassandra Marie zegt:

Justin Timberlake is echt een topartiest en dat bewijst hij alweer met zijn nieuw album. Ik kan echt wel uren kijken naar al zijn optredens, zo zot! Filthy is mijn topfavoriet omdat het me doet denken aan Future Sex/Love Sounds of aan de 20/20 Experience Part 2, mijn favoriete albums van hem. Livin’ Off the Land is mijn tweede favoriet van het album.

Liked by 1 persoon